סוככים, פרגולות ואפילו מרקיזות מתאימים לא רק לשם הצללה על גינות רחבות ידיים, אלא גם לשם הצללה על מרפסות וחלונות. לדוגמה, המרקיזה היא פתרון מצוין לשם הצללה לחלונות שלא באמצעות תריסים (להם יש לעיתים מראה אפרפר ולא מזמין במיוחד), וזאת הודות לצורה המעוגלת שלה והאפשרות להתקין בה מנוע חשמלי קטן שמאפשר לפתוח ולסגור אותה בהתאם לצרכים המשתנים. כך אפשר להצל גם על דלת הזזה במרפסת קרקע או מרפסת תלויה ולשבת בה בנוחות.

פתרונות הצללה למרפסת גדולה

כאשר מדברים על פתרונות הצללה למרפסת גדולה יותר שמשמשת כמעין רחבה, בדרך כלל כבר יש צורך להשתמש בסוכך או בפרגולה. סוככים ופרגולות מאפשרים להצל על שטח גדול יחסית והם עמידים יותר בפני מזג אוויר סוער כגון גשמים ורוחות חזקות, כמו גם מפני תופעות של עובש וחדירת לחות.

כיום יש מבחר גדול מאוד של סוככים ופרגולות בשוק : החל ממבנים קבועים בעלי מראה מעוצב ודקורטיבי (חלקם מעץ), ועד למבנים שניתן לקפל אותם באמצעות מנוע חשמלי ומכוסים בפלסטיק קשיח, שמשונית או בד דראלון. את הצבע והאווירה שרוצים לקבל אפשר להשיג באמצעות בחירה בין בדים ודוגמאות מגוונים או עצים מסוגים שונים (לכל עץ גוון וטקסטורה מעט אחרים התלויים גם בצורת העיבוד שלו)

הצללה למרפסת שמש

כאשר מדברים על הצללה למרפסת שמש אשר חשופה לקרינת שמש ישירה רוב שעות היום, יש חשיבות עליונה להתקנת סוכך איכותי שיאפשר לנו לשבת סוכך למרפסת שמשבנוחות גם בשעות החמות יותר מבלי להזיע או חס וחלילה להישרף מקרני השמש היוקדות. סוכך לא איכותי עשוי להתבלות במהירות, לשנות את צבעו או לא לסנן בצורה טובה מספיק את קרינת ה -UV המסוכנת.

בנוסף, לעיתים נרצה להשתמש בסוכך מסך נופל, שזהו למעשה סוכך המספק לנו הגנה מהצדדים ולא רק מלמעלה (כמובן שאפשר לשלב בינו לבין סוכך רגיל). כך נוכל להפוך את המרפסת שלנו לפינת אירוח ולשהות בה בנוחות גם בימים גשומים ובעצם לנצל את מרפסת השמש גם בימים בהם אין באמת שמש…

תכונות אלו של הסוככים הופכים אותם לאידיאלים הן עבור אנשים פרטיים והן עבור מסעדות ובתי עסק המציעים שירותי אירוח ולא רוצים לוותר על לקוחות גם בתנאים חיצונים לא נוחים.

קרדיט לתמונה – אתר צללית